Założenia wystawcy
W założeniach, stoisko miało być otwarte z czterech stron z wydzielonymi strefami o różnym przeznaczeniu tj. strefa informacyjna stanowiącą rodzaj recepcji, strefa prezentacyjna, odpoczynkowa, gastronomiczna oraz zaplecze magazynowo-socjalne. Do dyspozycji mieliśmy powierzchnię o wymiarach 10x10m. Stoisko ponadto miało mieć charakter wizerunkowy i wyróżniać się nowoczesnym dizajnem, innowacyjnością, ekologią oraz funkcjonalnością i estetyką.
W ramach XIV edycji EKG na imprezie biznesowej jednym z ważniejszych tematów jakie podejmowano było – „Wojna w Europie. Plan dla Ukrainy”. Temat ten miał być też podejmowany na stoisku GZM, które czynnie uczestniczy w wspieraniu naszych sąsiadów.
W projekcie trzeba było również uwzględnić hasło, mapę konturową i logotyp Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropoli oraz krótkie informacje dotyczące kluczowych projektów realizowanych przez GZM w następujących obszarach: transport, biznes, ochrona środowiska, edukacja, czas wolny.
Układ funkcjonalny
Projekt zakładał otwartość stoiska, z czego każda strona posiadała osobną funkcję. Przed głównym wejściem do hali ustawiliśmy punkt informacyjny ze strefą gastronomiczną a w głębi stoiska znalazły się strefy rozmów. Zaplecze magazynowo-socjalne umieściliśmy w wybudowanym z kartonów pomieszczeniu.
Dzięki takiemu zabiegowi, karton posłużył nie tylko jako lekki materiał budowlany ale również jako powierzchnia do zadruku. Część merytoryczna została przekazana również w formie totemów informacyjnych i postumentów na ulotki dostępnych blisko komunikacji.
Dom dla wszystkich
Stoisko swoją formą nawiązywało do konstrukcji domu. Wybudowana więźba dachowa była symbolem schronienia i bezpieczeństwa jakie daje mieszkańcom Ukrainy GZM a instalacja z naturalnej zieleni z akcentami żółtych i niebieskich kwiatów była nawiązaniem do kolorów flagi naszych sąsiadów.
Aby jeszcze bardziej podkreślić solidarność z Ukrainą wraz z Metropolią GZM zaprosiliśmy do współpracy artystę hashtagalek, który użyczył nam swojej pracy „Polska Gościnność”.
Materiały użyte na stoisku
Poczucie swobody i przytulności stoiska odzwierciedlały użyte materiały jak drewno, żywe kwiaty, barwiony mdf, tektura czy krzesła z materiału recyklingowego itp. Zasłony użyte w przestrzeni stoiska GZM miały na celu wydzielać a nie zamykać dane strefy i dodatkowo podkreślać przyjazną atmosferę stoiska.
Różnorodność materiałów informacyjnych i ich umiejscowienie w różnych strefach, sprawia, że stoisko staje się atrakcyjne dla odbiorcy. Pawilon ma charakter wizerunkowy a neon umiejscowiony nad stoiskiem był widoczny z każdej strony hali targowej MCK.
Autorzy | Marcin Czopek Bogna Polańska Roma Skuza |
Wystawca | Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia |
Data realizacji | marzec – kwiecień 2022 |
Powierzchnia | 100 m² |
Wydarzenie | XIV Europejski Kongres Gospodarczy |
Lokalizacja | Międzynarodowe Centrum Kongresowe w Katowicach |
GRAFIKA i typografia | Anna Kaleta |
INSTALACJA ZIELENI | Kwiaty Dominika Wilk |
Zdjęcia | Radosław Kaźmierczak Fotografia |