Autorzy | Roma Skuza Marcin Czopek Bogna Polańska |
Data realizacji | 2018 |
Powierzchnia | 144m² |
Wystawca | DAVIS POLAND Sp. z o.o. Sp.K. |
Wydarzenie | Heimtextil 2018 |
Lokalizacja | Frankfurt |
Pawilon wystawienniczy firmy DAVIS Fabrics na Heimtextil 2018 we Frankfurcie. Po raz pierwszy mieliśmy okazję zaprojektować stoisko wystawiennicze na jedne z najważniejszych targów tekstylnych jakimi są Heimtextil we Frankfurcie. To właśnie one otwierają sezon imprez w branży wystroju wnętrz na świecie. Na odbywającym się tu co roku wydarzeniu, wystawcy przedstawiają niezwykle bogatą ofertę min. tkanin dekoracyjnych i obiciowych, zasłon, firan, rolet, karniszy, tapet czy dywanów. Podczas tegorocznej edycji 2 975 wystawców przedstawiło dla około 70 000 branżystów niezwykle bogatą ofertę tekstylną. Najbardziej liczące się firmy, przedstawiają trendy kolorystyczne i materiałowe nadchodzącego sezonu. Pokazują realne perspektywy dla branży tekstylnej.
Podczas pierwszych spotkań z klientem wypracowaliśmy scenariusz poruszania się gości oraz pracy pracowników w przestrzeni stoiska. Na bazie tego scenariusza stworzyliśmy program pawilonu. Zakładał on przede wszystkim obszerną ekspozycję tkanin, stacje robocze pracowników wraz z próbnikami materiałów dedykowane do spotkań z klientami. Wygodne miejsce do rozmów biznesowych dla większej grupy gości, zaplecze kuchenne, pomieszczenie gospodarcze dla załogi firmy to również założenia programu. Ważnym punktem przy projektowaniu pawilonu było wyeksponowanie materiałów z nowej linii Smart w formie innej niżeli reszta przestrzeni.
Ze względu na dużą ilość osób odwiedzających stoisko, pamiętać należało o ‘płynnej’ komunikacji oraz o swobodnym dostępie do każdej ze stref pawilonu. Dodatkowym utrudnieniem w aranżacji były ogromne słupy konstrukcyjne hali wystawienniczej, które znajdowały się w wydzielonej do zaprojektowania powierzchni.
Tak zastana przestrzeń oraz założenia skłoniły nas do podzielenia stoiska na dwie części i oddzielenia ich wąską zabudową. Był to prostopadłościan który zmieścił mało reprezentacyjne funkcje jak zaplecze kuchenne i pomieszczenie gospodarcze, ale przede wszystkim ukrył słupy konstrukcyjne hali. Ściany zewnętrzne zabudowy stanowiły ogromny ekspozytor dla całego asortymentu, który można było oglądać z każdej strony.
W jednej strefie stoiska usytuowaliśmy wygodne sofy skierowane ku sobie. Sofy te wyznaczały miejsce do rozmów biznesowych dla większej grupy gości jak również były elegancką wizytówką proponowanych nowych wzorów tkanin. W narożniku na podeście umieściliśmy podświetlone tuby pokryte materiałami z nowej linii Smart. Wyróżniały się formą jak również kolorem od reszty stoiska. Stacje pracy tj. biurko, hokery oraz stojak z próbnikami tkanin dla pracowników usytuowaliśmy wzdłuż zewnętrznego boku pawilonu. Przy biurkach można było swobodnie przeprowadzać rozmowy z klientami. Cały pawilon został wykonany z jasnych materiałów takich jak sklejka. Dawały one jednolite tło dla różnych faktur jak również kolorów tkanin.