Pawilon wystawienniczy firmy DAVIS Fabrics na Heimtextil 2018 we Frankfurcie

  • AUTORZY:

    Roma Skuza,
    Marcin Czopek,
    Bogna Polańska

  • DATA REALIZACJI:
    2018

    POWIERZCHNIA:
    144m2

  • WYSTAWCA:
    DAVIS POLAND Sp. z o.o. Sp.K.

    WYDARZENIE:
    Heimtextil 2018

  • LOKALIZACJA:

    Frankfurt

Po raz pierwszy mieliśmy okazję zaprojektować stoisko wystawiennicze na jedne z najważniejszych targów tekstylnych jakimi są Heimtextil we Frankfurcie. To właśnie one otwierają sezon imprez w branży wystroju wnętrz na świecie. Na odbywającym się tu co roku wydarzeniu, wystawcy przedstawiają niezwykle bogatą ofertę min. tkanin dekoracyjnych i obiciowych, zasłon, firan, rolet, karniszy, tapet czy dywanów. Podczas tegorocznej edycji 2 975 wystawców przedstawiło dla około 70 000 branżystów niezwykle bogatą ofertę tekstylną. Najbardziej liczące się firmy, przedstawiają trendy kolorystyczne i materiałowe nadchodzącego sezonu i pokazują realne perspektywy dla branży tekstylnej.

Firma Davis z siedzibą w Bielsku Białej w swojej działalności zajmuje się produkcją, importem i dystrybucją tkanin obiciowych. W związku ze zmianami jakie firma przechodziła takimi jak m.in. zmiana identyfikacji oraz wdrożenie do produkcji nowej linii materiałów Smart, zaplanowała również odświeżenie wizerunku pawilonów wystawienniczych.

Podczas pierwszych spotkań z klientem wypracowaliśmy scenariusz poruszania się gości oraz pracy pracowników w przestrzeni stoiska. Na bazie tego scenariusza stworzyliśmy program pawilonu, który zakładał przede wszystkim obszerną ekspozycję tkanin, stacje robocze pracowników wraz z próbnikami materiałów dedykowane do spotkań z klientami, wygodne miejsce do rozmów biznesowych dla większej grupy gości, zaplecze kuchenne oraz pomieszczenie gospodarcze dla załogi firmy. Ważnym punktem przy projektowaniu pawilonu było wyeksponowanie materiałów z nowej linii Smart w formie innej niżeli reszta przestrzeni.

Ze względu na dużą ilość osób odwiedzających stoisko, pamiętać należało o ‘płynnej’ komunikacji oraz o swobodnym dostępie do każdej ze stref pawilonu. Dodatkowym utrudnieniem w aranżacji były ogromne słupy konstrukcyjne hali wystawienniczej, które znajdowały się w wydzielonej do zaprojektowania powierzchni.

Tak zastana przestrzeń oraz założenia skłoniły nas do podzielenia stoiska na dwie części i oddzielenia ich wąską zabudową, prostopadłościanem który zmieścił mało reprezentacyjne funkcje jak zaplecze kuchenne i pomieszczenie gospodarcze, ale przede wszystkim ukrył słupy konstrukcyjne hali. Ściany zewnętrzne zabudowy stanowiły ogromny ekspozytor dla całego asortymentu, który można było oglądać z każdej strony.

W jednej strefie stoiska usytuowaliśmy wygodne sofy skierowane ku sobie, które wyznaczały miejsce do rozmów biznesowych dla większej grupy gości oraz były elegancką wizytówką proponowanych nowych wzorów tkanin. W narożniku na podeście umieściliśmy podświetlone tuby pokryte materiałami z nowej linii Smart. Wyróżniały się formą i kolorem od reszty stoiska. Stacje pracy tj. biurko, hokery oraz stojak z próbnikami tkanin dla pracowników usytuowaliśmy wzdłuż zewnętrznego boku pawilonu. Przy biurkach można było swobodnie przeprowadzać rozmowy z klientami. Cały pawilon został wykonany z jasnych materiałów takich jak sklejka dającej jednolite tło dla różnych faktur i kolorów tkanin.

fot. Urszula Kałużna